Monday, April 25, 2011

bodoh kan...


badut yang sedih!!

aku x paham laa....ap la masalah sessetengah orang nie...

xpenah lah aku ajar buat jahat...tapi nak gak jadi jahat...

macam budak2....xmatang langsung...persoalan,naper mudah sangat nak ubah diri tu jadi jahat...

(aku nie cam la baik sangat..hehe)

hidup kita nie bersekelilingkan manusia...(ingat tue!) bukan hanya dikelilingi benda x bernyawa...kerusi ka....meja kaa.....dan donald duck!(xde kena mengena)....so...

KENA LA JAGA PERASAAN ORANG!!!

Nie tidak....jugdement based on others..not by your own...

teringat kat abah...kata abah...(sambil minum kopi o kat beranda umah)

"abah nak bila ko dah besor,(atau bila2 lah ko rasa ko perlu buat keputusan),pastikan ko punya idea sendiri,pendapat sendiri, dan keputusan ko tue x dipengaruhi oleh sesiapa pun, baik abah,mak, atau makcik bedah sebelah rumah...keputusan tu mustilah dari diri ko sendiri...okey, pegi la main tue.." (lepas tue ak amik keputusan untuk main sesuka hati ditengah lebuhraya)-di"edit" untuk pembaca-

-sayang abah-


ppikir2 balik...betul lah apa abah buat tue....biarlah kita sendiri yang buat keputusan..sebab kalau keputusan tue salah sekalipun..manusia akan belajar dari kesilapan..jangan takot nak buat kesilapan,kerna dari situ kita akan lebih belajar...erti kehdupan...tapi....


keputusan dipengaruhi beberapa aspek!!


-yang perlu-
  1. logik...sbg contoh : kalo aku terjon klcc tingkat 13 mati x??...klcc mana ade tingkat 13...
  2. kesan,kaji dulu...rasa2 kalo aku telan durian ngan bijik2 mati x??(tue bodoh namanya)
  3. individu terlibat..kalo aku tolak korang dari tingkat 13 korang mati x??
  4. prinsip kita...aku akan buat sehabis baik..aku akan terjun dengan gaya bebas..!!
-yang x perlu-
  1. emosi..ko jahat!!ko bodoh!!ko binatang kaki empat yg hidung pendek!!(kalo dah caci maki emo,ape yg dapat??)
  2. batu api..nie dah sama macam xde pendirian
  3. blogger.(tetibe..haha)
jadi,kesimpulannya...keputusan kita mempengaruhian apa yg kita jalani di muka bumi nie...

nota kaki : saya emo dengan status fb seseorang!!!ko xde otak ke sial???


No comments:

Post a Comment