Saturday, December 15, 2012

true

kebenaran.
hidup ni satu perjuangan. Setiap insan akan menghadapi liku yang berbeza-beza. Tak sama.
dugaan semua orang lain. Dan cara menghadapinya pun lain.
macam mana nak hadapi semua ini? sampai ada yang sanggup mengheret orang lain ke arah masalah mereka sendiri?
Senang kata. DEAL WITH YOUR OWN PROBLEM.
hadapi lah masalah kita sendiri.
kalau rasa buntu..
berpalinglah pada yang ambil kisah. Bukan yang buat-buat amik kisah. (percayalah kawan ketawa ramai, kawan sama menangis susah nak jumpa.
Yang lebih tepat...pada orang yang menyayangi diri anda.
Jika semua tu dah seakan tak mampu membantu.
Berpaling pada maha pencipta kita.
Tuhan yang satu.
ALLAH swt.
kerna sesungguhnya tuhan itu maha pengasih dan pengampun.

sejenak.
manusia selalu lupa masa susah.
minda selalu senang, tahap terhimpit kaku.
beku.kalut.
mula fikir nak bunuh diri.nak bunuh orang lain.
sunyi.sepi<----bisik mata="mata" merah="merah" ngan="ngan" p="p" si="si" tanduk="tanduk">ambik pisau kelar diri.
amik pistol tembak orang.
rohani x kuat.jiwa tak teguh.
ah aku....macam la teguh sangat.
tapi teras tu penting.
kalau rapuh kena keraskan.

sudah.
kesilapan.
pembetulan.
MOVE ON.
Tabiat pelik manusia, suka mengungkit kesilapan lama.
dah la.apa yang dah lepas,lepas.
jangan disimpan jarum dendam dan kemaruk mengutuk dalam diri.
MOVE ON!.
ini tidak.lagi dihukum dengan kata2.
tapi ingat.
kesilapan kita sekarang,
mungkin akan menghantui kita pada masa akan datang.
dan akhirnya back to basic.
DEAL WITH YOUR OWN PROBLEM
adios!


nota kaki : stress semua orang rasa.kadang tengok kesusahan orang lain membuatkan kita lebih menghargai hidup kita. sapa kata kesusahan orang itu tak ada hikmah. terpulang pada kita mentafsir segalanya.

1 comment:

  1. ubat paling mujarab , berdoa lah n mgadu pada DIA :)

    ReplyDelete