Thursday, December 29, 2011

maafkan hati ini



boneka.
kau kata diri kau.
mungkin aku tahu salah aku.
banyak yang aku ingin kata.tapi tak terluah.
kita ambil masa jauh.aku tahu aku akan rindu.
tapi jiwa ini tak tenang.hati ini tak mampu.
masa.
mungkin akan ubat jiwa.
kerna aku tahu.itu ubat bagi jiwaku.
tapi mungkin pada kau.
itu satu derita.maaf.
empat kata.
dalam makna.
tapi ukurannya hanya pada keikhlasan.
jangan tanya apa masalah aku.
jangan tanya mana hala tuju.
aku hilang saat ini.
deritaku lebih dari satu.
aku bukan buku terbuka.
senang untuk kau lihat bagai kaca meja.
aku bukan mahu kau jadi boneka.
tapi mungkin itu bisa buat kau tabah.
jangan salahkan aku saat kau derita.
mungkin hikmah ada disebaliknya.
jangan alirkan airmatamu atas derita itu.
kerna ia terlampau berharga buatku.
imbangi aku dengan kawanmu.
kerna aku bukan mahu kau cuma untuk aku.
aku mahu satu dunia bahagia denganmu.
dan aku masih disisimu.
hati. jika sudah ditakdir.akan tetap jadi satu.
aku perlu masa.walau aku tahu itu yang tiada.
untuk betulkan kilafku,niatku,ikhlasku..
aku mahu kata akhirku indah buatmu.
kerna cintaku ikhlas.jauh dari lubuk hatiku.

No comments:

Post a Comment